zo 24 april om 10:00 uur

Locatie: Kievietkerk

dhr. Rens de Ronde vanuit de Kievietkerk te Wassenaar

Deze zondag is het beloken Pasen: de ‘achtste Paasdag’, waarmee het Paasfeest traditioneel wordt afgesloten. Pasen is namelijk niet een feest wat je zo in de vingers hebt – dat blijkt bijvoorbeeld uit het verhaal van de Emmaüsgangers, uit Lucas 24, dat we deze zondag lezen Met de gebeurtenissen van kruisiging en graflegging nog vers in het geheugen keren deze twee volgelingen van Jezus terug naar waar ze vandaan komen – een teleurstelling rijker en terug bij af. Verhalen over opstanding veranderen daar niets aan. Maar onderweg naar huis worden ze vergezeld door iemand die alles anders maakt – die hen anders leert horen en hen anders leert zien. In de dienst lopen we een stukje met hen mee en letten we met de Emmaüsgangers op wie verborgen bij ons is.

Wat betreft Corona maatregelen volgen wij de landelijke richtlijnen. Wel geven we elkaar de ruimte en houden rekening met elkaar.